Sjemenke-sitne i dinamitne! – Sarajevo Food Dictionary

Sjemenke-sitne i dinamitne!

U vrtlogu svakodnevnice i užurbanog života, vlastito zdravlje i imunitet prelaze u drugi plan. Spremanje zdravih obroka postaje zahtjevno i prosto iziskuje previše slobodnog vremena koje je, za mnoge, postao pravi luksuz. No, zaboravljamo da imamo odlične saveznike koji nam pomažu u  očuvanju zdravlja, a koje možemo konzumirati upravo dok radimo većinu poslova. Većinom su jako hranjivi, tako da vas satima drže sitima i naravno-zdravima. Njihovo veličanstvo-sjemenke!

Chia sjemenke-ovo čudo prirode je s pravom postalo iznimno popularno unazad nekoliko godina. Sadrže veliku količinu vlakana bitnih za probavu, omega-3 masne kiseline, ali i kalcij, željezo, magnezij, fosfor, mangan i različite vitamine-A, E i D, a od vitamina iz B komplexa u ovim sjemenkama se nalaze tiamin, riboflavin i niacin, koji su od krucijalne važnosti za kardiovaskularni sistem, ali i za funkcionalnost nervnog sistema. Odlične su kao dodatak smoothie napicima, ali i zobenim kašama. Svakako, odlične su i u slatkim (ali zdravim!) pripravcima, kao što je, recimo puding. Svakodnevno korištenje male količine chia sjemenki će imati odličan uticaj na vaš gastrointestinalni trakt i, generalno, imuni sistem.

 

 

 

Sjemenke lana-odavno su poznate po svojim ljekovitim svojstvima. Zbog lignina i drugih hemijskih tvari koje utiču na estrogen i hormone ženskog reproduktivnog sistema, značajno ublažavaju simptome karakteristične za menopauzu, ali se konzumacija preporučuje i ženama koje imaju neuravnotežene menstrualne cikluse. Odličan uticaj imaju i na smanjenje LDL holesterola (Low-Density Cholesterole), te smanjuju rizik za bolesti jetre. Bogate su alfa-linolenskom kiselinom (Omega-3), pa se smatra da učestvuju i u smanjenju rizika za nastajanje kancera. Značajne su i u održavanju normalne razine glukoze u krvi. Ubrzavaju metabolizam, tako da su korisne i u borbi protiv viška kilograma.

 

 

Sjemenke bundeve/tikve-imaju veliki udio proteina (25%), te obiluju mineralima (fosfor, mangan, magnezij, cink, bakar). Odličan su izvor vitamina E, K i A. Naučne studije su dokazale povezanost između učestale konzumacije sjemenki bundeve i smanjene stope obolijevanja od raka prostate. Ove sjemenke regulišu visoki krvni pritisak, imaju protuupalne osobine, a pomažu i u prevenciji napada migrene. Veganima se preporučuje redovna konzumacija ovih sjemenki zbog visokog udjela željeza. Imaju ogroman značaj i u liječenju upala povezanih sa reumatoidnim artritisom.

 

 

Sjeme susama/sezama-sadrži velike količine kalcija, mangana, cinka i B1 vitamina. Snižava holesterol (LDL), reguliše visok krvni pritisak. Zbog sezamina, aktivne tvari susama, sprječava oksidacijsko oštećenje jetre. Pronađena je povezanost između smanjenja raka i korištenja ovih sjemenki u svakodnevnoj ishrani. Ukoliko jedete susam, i koža će vam biti zahvalna, s obzirom na to da podstiče proizvodnju kolagena. Ulje susama ublažava i liječi opekline. Aktivna tvar sezamol sprječava aterosklerozu i kardiovaskularni sistem održava zdravim.

 

 

 

Sjemenke suncokreta-zbog visokog udjela polinezasićenih kiselina (linolenska kiselina), pospješuju procese koagulacije krvi. Imaju visok udio proteina, ugljikohidrata, vitamina B, D i E. Najbitnije svojstvo suncokretovih sjemenki jeste uklanjanje slobodnih kisikovih radikala (ROS), te na taj način suncokret štiti ćelije, tkiva i generalno-organizam, od pojave patoloških stanja. Olakšavaju simptome astme, osteoartritisa i reumatoidnog artritisa. Utiču i na zdravlje kardiovaskularnog sistema. Zbog prisustva magnezija, bitne su i za pravilno odvijanje biohemijskih reakcija u organizmu kao i normalno funkcionisanje nervnog i mišićnog sistema.


author
Piše: SFD
Let's get social

© 2017 - 2019. Sarajevo Food Dictionary