10 namirnica koje će vas činiti lijepima! – Sarajevo Food Dictionary

10 namirnica koje će vas činiti lijepima!

Žene najbolje znaju kakva je muka održavati besprijekoran i lijep ten: počevši od pilinga, tonika, kremica i svakojake kozmetike. Ipak, stanje organizma se uveliko očituje na licu, i ono iznutra se ogleda izvana, na koži. U nastavku pišemo kakvu hranu trebate jesti da biste imali onaj svježi izgled i blistavost kakvu svi priželjkuju!

 

Citrusno voće, trešnje i borovnice-obiluju vitaminima A i C, antioksidansima koji uklanjaju nastale kisikove radikale, usporavaju proces starenja i odlažu ćelijsku apoptozu. Ublažavaju simptome crvenila, rozacee, te pospješuju proces proizvodnje kolagena.

 

 

 

Zeleni čaj-dragocjeni je napitak koji sadrži vitamine, minerale, polifenole i kofein (pa može biti zamjena za kafu), te djeluje antikancerogeno, antiinflamatorno i štiti kožu od UV zračenja. Što je najbolje-dostupan je apsolutno svima!

 

 

Tunjevina, jetrica, pileće meso, leguminoze-ovakve namirnice štiite kožu od UV zračenja, a sadrže i cistein i lizin, aminokiseline bitne za elastičnost kože i proizvodnju kolagena.

 

 

 

Žitarice-možete ih spremiti i jesti na više načina: kuhane, sa šećerom i jezgrastim voćem, ili sa zelenim lisnatim povrćem i mahnunarkama. Sadrže velike količine vitamina B kompleksa, koji imaju krucijalnu ulogu u funkcionisanju nervnog sistema, ali i vitamina E, koji ima antioksidativno i antiinflamatorno dejstvo, te ubrzava obnavljanje oštećenih ćelija.

 

 

Brokula, špinat, blitva-osim što čiste jetru od raznih toksina, teških metala i suvišnih masnoća, pomažu i cjelokupnom funkcionisanju organizma. Svakako, ukoliko postoji oštećenje jetre pometnutim uzrocima, koža postaje hrapava, neelastična i žuta, te ako primijetite ovakve simptome-posegnite za ovim zelenim superjunacima i uvrstite ih u svakodnevnu ishranu, ali uglavnom kuhane, pošto tako spremljeni imaju puno više beta karotena.

 

Alge i morsko povrće-vrše detoksikaciju organizma, te sprječavaju prerano starenje ćelija. Spirulina se smatra čudom prirode i najboljim antioksidantom koji djeluje reverzibilno na pojave bora, prorjeđivanje kose i neelastičnost kože.

 

 

Losos-obiluje omega-3 masnim kiselinama, koje bitno utiču na funkcionisanje mozga, jetre, ali jednako djeluju i na kožu. Sadrži i astaksantin, crveni pigment koji je oko deset puta jači od beta karotena. Najučinkovitiji je u borbi protiv kisikovih radikala, te utiče na cijeli kardiovaskularni sistem i na hidrataciju i elastičnost kože. Tokom jedne naučne studije, prva grupa je dobijala preporučene doze astaksantina, a drugi su dobijali placebo lijek, te su rezultati nakon finalizirane studije pokazali da su korisnici astaksantina imali hidriranu, poboljšanu, sjajniju kožu sa manjim porama, dok je koža korisnika placebo lijeka bila dosta manje hidratizirana i bez sjaja.

 

Origano, majčina dušica i peršun-ako imate vrećice ispod očiju, jasno je da morate smanjiti unos soli i više spavati. Umjesto soli, možete koristiti začine, koji će jelima dati još ljepši okus, a uz to će i odlično djelovati na kožu-da li ste znali da peršun sadrži više vitamina C od citrusnog voća? Majčina dušica, s druge strane, blagotvorno djeluje na ženski reproduktivni sistem, smanjuje i gastrointestinalne tegobe, te kožu čini nježnom. Možete je koristiti i za kosu, nakon čega ćete dobiti divan sjaj.

 

 

 

 

Lješnjaci, orasi i bademi-bogati su omega-3 masnim kiselinama, pomažu hidrataciji kože i sprječavaju nastanak akni. Odlično djeluju na regulisanje hormona. Možete ih jesti u salatama, praviti biljna mlijeka (bademovo je odlično!) ili prosto-u obliku kolača i slastica.

 

 

 

Đumbir-namirnica za kojom trebate posegnuti ako želite ojačati imunitet. Olakšava probleme sa probavom, te vrši detoksikaciju organizma. Upravo zbog toga će dati zdravi sjaj vašoj koži i smanjiti pore, ali i umiriti upalne procese, ukoliko ih imate.

 

 

 


author
Piše: SFD
Let's get social

© 2017 - 2019. Sarajevo Food Dictionary