Batat – Sarajevo Food Dictionary

Batat

Batat je namirnica koja se vodi kao tropska, a potiče iz Srednje i Južne Amerike. Pronalazimo ga u bjeloj, žutoj, narandžastoj i crvenoj boji. Masovno se uzgaja u Americi, Africi i Aziji, a u posljednje vrjeme sve više ga ima na našem kontinentu. Pošto je batat škrobna namirnica u kuhanju se upotrebljava kao i krompir, a nećete pogrešiti ako krompir u potpunosti zamjenite njime. Evo i zašto.

  1. Veoma je bogat vitaminom B6 koji u organizmu umanjuje hemikaliju homocitein koja je inače povezana sa nastankom degenerativnih bolesti.
  2. Sadrži popriličnu količinu vitamina C. Većina ljudi smatra da je vitamin C važan jedino da lakše prebrodimo i sprečimo prehlade ili grip, a malo se priča o tome da je jednako važan i za jačanje kostiju, sprečavanje deformacije zuba, poboljšava probavu i cirkulaciju. Vitamin C podstiče i proizvodnju prirodnog kolagena u organizmu što nam poboljšava elastičnost kože. Veoma je važan za redukciju stresa, a poznato je da brani organizam od toksina koji mogu biti povezani sa nastankom raka.
  3. Vitamin D koji batat sadrži u većim količinama je od velike važnosti za jačanje imuniteta i opšte zdravlje posebno u ovo doba godine kada je sunčanih intervala sve manje. Vitamin D ima veoma važnu ulogu u nivou energije, raspoloženju, čuva zdravlje srca, kostiju, kože, živaca, zuba i potpomaže rad štitne žlezde.
  4. Batat je namirnica koja je bogata željezom koje pored toga što je važno za održavanje dobrog nivoa energije pospješuje produkciju bjelih krvnih zrnaca i ojačava imunitet.
  5. Jedan od najjačih antistres minerala je magnezijum koji se krije u ovom povrću. Megnezijum je neophodan organizmu za zdravlje arterija, kostiju, srca, mišića i nerava.
  6. Batat je bogat i kalijumom koji reguliše otkucaje srca i nerava. Kao i ostali elektroliti kalijum je zadužen za mnoge veoma bitne funkcije u organizmu kao što su opuštanje grčeva u mišićima, smanjanje otoka i kontrola rada bubrega.
  7. Veoma je bogat beta-karotenomi mnogim drugim karotenoidima koji potpomažu održavanje dobrog vida, jačaju imunitet i veoma su snažan antioksidant koji nas štite od kancerogenih oboljenja. Istraživanje koje je sprovedeno na univerzitetu Harvard pokazalo je da ljudi redovno konzumirajući hranu bogatu beta karotenom smanjuju rizik od nastanka raka pluća za 32 posto. Drugo istraživanje je pokazalo da su žene oboljele od raka dojke koje su u krvi imale najveći nivo karotenoida imale najmanje šanse da se rak po oporavku povrati – recidivira.

Pored toga što je veoma zdrav batat je u kulinarstvu veoma koristan jer ga možete koristiti na razne načine. Možete ga peći u rerni, na roštilju, pržiti, kuhati na pari, koristiti ga kao dodatak za  supe i čorbe.

Pečeni batat sa gljivama 

Sastojci:

  • jedan batat
  • 150 g svježih gljiva
  • rukola
  • crne masline
  • maslinovo ulje,so,bosiljak
  • kokosov puter ili puter
  • klice I orasi po želji

1.Batat isjecite na kolutove,posolite i premažite maslinovim uljem.Poredajte kolutove na papir za pečenje i kratko pecite u rerni zagrijanoj na 180 stepeni,tek toliko da krompir omekša.

2.U tavu stavite kokosov puter pa dodajte sitno isjeckane gljive i dinstajte dok ne omekšaju. Pred sami kraj posolite i dodajte bosiljak.

3.Na kolutove batata redajte gljive, zatim sitno isjeckanu rukolu i crne masline sječene na kolutove.Po želji prelite maslinovim uljem I ukrasite sa klicama I orasima.

 

Amela Ivković O'Reilly je jedna fenomanalna žena, koja svojom upornošću i unutarnjom snagom pomiće granice znanja i važnosti zdrave ishrane u BiH, a i šire.

Radila je s glavnim stručnjacima na području prehrane, biljnog porijekla, osteopatije, refleksologije, akupunkture i kognitivne psihologije. Radila je u klinikama u Dublinu, Londonu i Gran Canariji, gdje i dalje ima svoje klijente. Osim rada u privatnoj praksi, nedavno je na korporativnoj razini radila na projektu vodeće europske tvrtke DM i kreirala prehrambeni program, uključujući njihove proizvode iz Alnatura asortimana.

Kao član škole Family Macrobiotics redovno drži predavanja na različite teme za domaće stanovnike i za međunarodnu zajednicu na engleskom jeziku. Redoviti je gost na raznim TV i radio stanicama na različitim temama zdravlja i prehrane. Surađivala je na projektu UNDP-a u promicanju lokalne, organske hrane. Amela je članica irskog udruženja prehrambenih terapeuta, Udruženja nutricionističkih terapeuta iz Velike Britanije i Kraljevskog medicinskog udruženja Velike Britanije.

Predsjednica je Skupštine Udruženja Zelenog vijeća i zajedno trenutno rade na projektu edukacije školske djece o zdravom životu. Surađuje sa Smart Food iz Crne Gore na razvoju obrazovnih programa za djecu i odrasle na različitim temama vezanim za zdrav način života i prevenciju bolesti.

Više info na

http://nutricionista.ba/

https://www.facebook.com/aivkovicoreilly

https://www.instagram.com/amela_nutritionist/?hl=en

 


author
Piše: Amela Ivkovic
Let's get social
Vlogging Nutricionista.ba

© 2017 - 2019. Sarajevo Food Dictionary