Da li alge mogu biti alternativa za meso? – Sarajevo Food Dictionary

Da li alge mogu biti alternativa za meso?

Odavno svjetski poznate kompanije smišljaju razne načine kako privući veganski i vegetarijanski dio potrošača, te su, u tu svrhu, osmislili burger koji „krvari“, ćevape od leće, kobasice od sojinog proteina i povrća, pljeskavice od graha i druge.

Vođeni istom idejom, New Wave Foods, Terramino Foods i Impossible Foods, pokušali su ići korak dalje i smisliti alternative koje neće štetiti okolini i životinjama, što je zapravo jedan od glavnih ciljeva vegetarijanskog i veganskog lifestylea. Pokretači New Wave Foods pokušali su  napraviti bezmesnu alternativu morskih plodova, gdje bi, skoro u potpunosti, replicirali jedinstvene teksturu i okus škampa. Nakon brojnih pokušaja došli su do, kako kažu, savršenog zamjenskog proizvoda koji se prave od algi i biljaka i potpuno su veganski. Kakve to nutritivne vrijednosti imaju alge i da li bi one zaista mogle biti priznata mesna alternativa?

Alge, s naglaskom na spirulinu, vijekovima se zbog ljekovitih dejstava u azijskim zemljama koriste u medicinske svrhe. Čine dio svakodnevne prehrane Japanaca, koji imaju najnižu stopu obolijevanja od raka, narod su sa najljepšom kožom i najzdravijim općim stanjem organizma. Spirulina je bogata magnezijem, kalcijem, fosforom, bakrom, manganom, kromom, aminokiselinom fenilalaninom, vitaminima A, C, E, D i B12, te ima jaka antiinflamatorna i antioksidativna svojstva. Snižava krvni pritisak i reguliše nivo glukoze u krvi, a ima i deset puta više beta karotena nego mrkva. Sadrži i zeaksantin, koji je čak osam puta snažniji antioksidans nego što je to beta karoten. 

Upravo zbog visokih koncentracija makroelemenata, mikroelemenata i vitamina B12 (koji ima bitnu vezu u metabolizmu željeza) odlična je za liječenje (i prevenciju!) anemije. Lju di se, inače, oslanjaju na meso da bi dobili neophodne količine željeza i minerala, te je Spirulina odlična zamjena (slobodno možemo reći-i bolja) za meso. No, jedno od najbitnijih svojstava spiruline, i ono koje ovu namirnicu može klasificirati kao pravu mesnu zamjenu, jeste činjenica da u 100 g sadrži 57 grama proteina, dok ista količina mesa sadrži tek 26 grama proteina.  Po gramu sadrži tek 3.9 kalorija, što Spirulinu svrstava u niskokaloričnu hranu visokonutritivne vrijednosti.

Trudnicama se ne preporučuje konzumiranje Spiruline, kao ni osobama koje imaju neku vrstu autoimunih i imunoloških oboljenja (multipla skleroza, reumatoidni artritis, lupus erythematosus), pošto pojačava dejstvo imunog sistema, što dalje može pojačati simptome pomenutih bolesti. Trebaju je, zbog visokih doza fenilalanina, izbjegavati i osobe sa fenilketonurijom, poremećajem u kojem nedostaje enzim krucijalan za metabolizam fenilalanina, usljed čega dolazi do pojačane koncentracije ove aminokiseline u krvi. Također, osobe sa gihtom ne bi smjele koristiti spirulinu, pošto proizvodi urat (mokraćnu kiselinu) u pozamašnim količinama.

Spirulina se, danas, najčešće koristi u obliku suplemenata, te je dostupna širokim masama. U Sarajevu je možete nabaviti u Pharmacy&Bio, Makroviti, Herbalisu i Kana Healthy Marketu.


author
Piše: SFD
Let's get social

© 2017 - 2019. Sarajevo Food Dictionary