10 proizvoda koji se plasiraju kao zdravi, a zapravo-nisu! – Sarajevo Food Dictionary

10 proizvoda koji se plasiraju kao zdravi, a zapravo-nisu!

Kada prošetate supermarketom, vidjet ćete desetine proizvoda koji su okarakterisani (i reklamirani!) kao superzdravi i poželjni kao dio svakodnevne ishrane; krenuvši od onih sa natpisom „bez šećera“ do onih čija ambalaža kaže da su kalorije reducirane, a vitamini pojačani. U nastavku uskačemo u ulogu health detektiva i razotkrivamo koje su to namirnice lažno zdrave!

  1. Voćni jogurt

Prosječni voćni jogurt ima oko 30 grama šećera (7.5 čajnih kašika) što je jednako jednoj čokoladici! Razlog tome su dodani šećeri, mimo fruktoze, koja je prirodni voćni šećer. Mnogo bolja varijanta jeste napraviti vlastiti voćni jogurt: sve što vam treba je obični grčki jogurt, svježe voće, blender i datule ili med za slatkoću.

 

 

 

  1. Muffini od zobi i integralnih žitarica

Iako je zob mnogo zdravija alternativa klasičnim pahuljicama iz supermarketa, uglavnom su muffini i kolači od integralnih žitarica i brašna, koje ćete kupiti u marketima i pekarama, previše kalorični. Sadrže oko 400 kalorija i 36 grama šećera, a tek 4 grama vlakana. Muffine od integralnog brašna možete i sami napraviti i biti sigurni da je ono što jedete zaista niskokalorično i zdravo.

 

 

  1. Sushi

Riba jeste zaista zdrava namirnica, ali u vidu sushija, i uz sojin sos uglavnom ćete dobiti velike količine rafiniranih ugljikohidrata i natrija. Možete, umjesto toga, probati sashimi uz wasabi i malo sojinog sosa.

 

 

 

 

  1. Voćni sokovi

Jedini način da dobijete 100% zdrav i svjež sok jeste da ga sami napravite. Voćni sokovi koje nalazite u supermarketima uglavnom su puni raznih šećera i aditiva-dovoljno je samo da pogledate poleđinu proizvode i listu sastojaka.

 

 

  1. „Fitness“ čokoladni namazi i čokoladice

Opet-dovoljno je samo pogledati sastojke proizvoda i energetsku vrijednost istog. Ukoliko želite smršati, trebate biti u kalorijskom deficitu,  što silne fitness čokoladice i namaze ne čini nimalo pogodnim proizvodima za vašu ishranu. Najbolja varijanta jeste, opet, praviti vlastite zdrave poslastice.

 

 

  1. Veggie grickalice (štapići i ostalo)

Vrećice prženih, hrskavih štapića i grickalica od kukuruznog brašna i škroba sa daškom povrća-nisu najzdraviji izbor. Ljepša, šarenija i zdravija varijanta definitivno može biti veggie pladanj sa svježim krastavcima, mrkvama i drugim povrćem u kombinaciji sa nekim odličnim sosom.

 

 

 

  1. Vode obogaćene vitaminima

Dodavanje šećera i aditiva je neminovno u pravljenju vitaminskih voda. Možda ćete i dobiti određenu količinu kojeg vitamina iz B kompleksa, C i A vitamina, ali ćete mnogo više vitamina unijeti dodavanjem kriške limuna, krastavca ili mente u vodu. No sugars added!

 

 

 

  1. Zobene kaše u vrećicama

 

Kašice koje pravite od vode i sadržaja iz kesice nisu bez šećera i nisu zdrav izbor za početak dana. Jednako ukusno jelo možete dobiti od običnih zobenih pahuljica, voća, meda i drugih sastojaka koje imate u svojoj kuhinji. Mašti na volju!

 

 

 

 

 

  1. Granola čokoladice

Uglavnom su granole koje su dostupne svima izvor ogromne količine različitih šećera; posebno ako su sa čokoladom. Ako baš morate pojesti granolu, birajte onu sa manje od 6 grama šećera i sa što više vlakana. Vlakna su zaslužna za osjećaj sitosti, pa pomno birajte iz kakvih namirnica ih dobijate.

 

 

 

 

  1. Pereci

Mnogo ljudi misli da su pereci manje masni i kalorični od, recimo, čipsa ili štapića sa kikirikijem. Međutim, količina soli i rafiniranog brašna ih svrstavaju u junk food, te se ne preporučuje česta konzumacija.

 

 

 

No, razmotrite 80:20 pravilo: ako jedete zdravu hranu 80% vremena, u onih 20% je uredu počastiti se sa guilty pleasure hranom.

 

 


author
Piše: SFD
Let's get social

© 2017 - 2019. Sarajevo Food Dictionary