Kako najbolje liječiti mamurluk? – Sarajevo Food Dictionary

Kako najbolje liječiti mamurluk?

U životu one najljepše stvari uglavnom slavimo-sa alkoholom. No, nakon duge i zabavne (i neprospavane) noći, suočavamo se sa groznim neprijateljem-mamurlukom. U nastavku vam donosimo neke od najboljih namirnica, pića i hrane sa kojima ćete u bitki sa mamurlukom izaći kao pobjednik! Bez podočnjaka i dehidrirane kože, da naglasimo.

  1. Voda+aktivni ugalj (npr. Carbomed)

Alkohol remeti rad antidiuretskog hormona koji ima bitnu ulogu u regulaciji prometa vode, te vas tjera na učestalo mokrenje, čime, logično, izbacujete tekućinu i ne vrši se apsorpcija vode koja bi se inače dešavala. Zbog dehidratacije do koje vodi alkohol, dolazi do jakih glavobolja. Zato, nakon burne noći pijte što više vode, a ukoliko uz to popijete i tabletu-dvije aktivnog uglja-riješit ćete se glavobolje i tegobe vrlo brzo. Aktivni ugalj je poznat po djelotvornom čišćenju i apsorpciji toksina; doslovno na sebe „kači“ molekule tečnosti. Osim toga, djeluje i na bolove u stomaku, dijareju i povraćanje.

 

 

 

  1. Sportska pića

 

Sportska pića imaju visok udio elektrolita i glukoze, čega vam, zapravo, i manjka nakon konzumacije alkohola.

 

 

  1. Banane i đumbir

Ovo je prirodniji način za unošenje potrebnih minerala (kalij, magnezij) vitamina i šećera koje gubite zbog alkohola. Đumbir pomaže i u uklanjaju mučnina i želučanih bolova.

 

 

 

  1. Sok od paradajza (ili bilo koji vid paradajza)

Paradajz sadrži likopen, moćni crveni pigment koji ima antioksidativna dejstva, što znači da „čisti“ ćelije od slobodnih kisikovih radikala, ali je i odličan za zdravi sjaj kože i ima anti-age učinak, što znači da, iako ste pili alkohol noć prije, nećete izgledati ispijeno i sa podočnjacima do poda.

 

 

  1. Jaja (poželjno živa)

Iako se čini gadnim, zaista pomaže-zato začepite nos i naiskap popijte dva jaja. Ako ste mogli alkohol, možete i ovo! Jaja sadrže cistein i taurin; a taurin, primjerice, ima važnu ulogu u čišćenju jetre i ima antiinflamatorna svojstva.

 

 

 

 

  1. Kokošija supa

Supom ćete nadomjestiti manjak natrija i vode. U svakom slučaju-ukusnije je od živih jaja.

 

 

 

 

 

  1. Špinat

Špinat je bogat folatom, nutrijentom do čijeg nedostatka dolazi usljed prekomjernog alkoholiziranja. Špinat je namirnica koja podiže nivoe folata i osim toga-ima brojne potrebne minerale.

 

 

 

  1. Avokado, maslinovo ulje

Nije laž da „masna podloga“ zaista olakšava mamurluk. Osim toga, avokado i maslinovo ulje manjak natrija i drugih minerala dovode na normalan nivo. I zapamtite-uvijek su, na duže staze, bolje zdravije alternative nego one na drugoj strani. Ljudi često posegnu za masnom pitom ili hamburgerom, što će, možda, i smanjiti mamurluk zbog unošenja ugljikohidrata, ali ćete unijeti i nepotrebne i suvišne ugljikohidrate i povećati nivo LDL holesterola što će, opet, opteretiti jetru i metabolizam.

 

 


author
Piše: SFD
Let’s get social

© 2017 - 2020. Sarajevo Food Dictionary

X