Migrena – Sarajevo Food Dictionary

Migrena

Određena hrana može ublažiti, pa čak i spriječiti glavobolje:

Lubenica

Premali unos vode može dovesti do dehidracije koja je glavni uzrok glavobolje. Umjesto uzimanja tableta protiv boli, posegnite za namirnicama koje su bogate vodom, kao što je lubenica. Prirodna voda sadržana u voću i povrću sadrži esencijalne minerale, kao što je magnezij, koji su ključni u prevenciji glavobolje.

Pokušajte s ovim ukusnim smoothijem od lubenice:

  • blenderuizmiksajte 2 šoljice lubenice,½ šolice običnog jogurta, žličicu meda i ½ čajne žlice đumbira u prahu. Pomiješajte i uživajte.

đumbir može pomoći u ublažavanju glavobolje, a uz to smanjuje i mučninu. Ostale namirnice s visokim sadržajem vode su bobičasto voće, krastavci, dinje, paradaiz i zelena salata.

Kafa

Kafa  je narodni lijek za glavobolje već stotinama godina, ali u umjerenim količinama. Kofein u kafi je vazokonstriktor (sužava krvne žile) i može pomoći da ublaži glavobolju. Preveliki unos kafe mogao bi pogoršati glavobolje, jer kofein djeluje kao diuretik, što može povećati dehidraciju i povećati težinu glavobolje.Jedna šoljica kafe može biti korisna za smanjenje glavobolje, ali ispijanje kafe tokom dana ne bi trebalo biti prvi izbor za liječenje glavobolje.

 Ugljikohidrati

Neredovita ishrana te nagle i rigorozne dijete za mršavljenje mogu uzrokovati izuzetno jaku glavobolju. Dijete s niskim unosom ugljikohidrata, dovode do iscrpljivanja glikogena iz organizma, koji je glavni izvor energije za mozak. Smanjeni dovod energije do mozga uzrokuje dehidraciju i može izazvati glavobolje. Razmislite da kod glavobolje konzumirate zdrave ugljikohidrate, poput onih u zobenoj kaši, povrću, voću ili komadiću tamne čokolade.

Konzumacija zdravih  ugljikohidrata može poboljšati vaše raspoloženje, jer tijelo tada oslobađa serotonin,  hormon koji daje osjećaj zadovoljstva i mentalne opuštenosti.

Bademi

Badem je bogat magnezijem, koji je važan za opuštanje arterija i bolji protok kisika i nutrijenata u organizmu. Stresne situacije uzrokuju brzu potrošnju i izlučivanje magnezija. Dokazano je da osobe koje pate od migrena i glavobolje imaju nisku koncentraciju ovog minerala u krvi.

Unos magnezija može se povećati  konzumiranjem hrane bogate magnezijem, kao što su  avokado, bademi, indijski oraščić, smeđa riža, mahunarke i sjemenke.

Jogurt

Kod glavobolje tijelo može davati signal da mu fali i kalcij. Mozak ovisi i o ionima kalcija kao transmiterima brzog djelovanja u nervnom  sistemu. Pobrinite se da konzumirate hranu bogatu kalcijem, poput  jogurta, koji je izvrstan izvor kalcija i korisnih probiotika I  zeleno lisnato povrće.

 Sjemenke sezama

Sjemenke sezama možete posipati cijele ili samljevene po salatama, umiješati u zobene pahuljice ili variva. Te sićušne sjemenke imaj veliku hranjivu vrijednost. Sezamove sjemenke su bogate vitaminom E, koji može  pomoći u stabiliziranju nivos estrogena i spriječiti migrene koje su uzrokovane hormonima. One također poboljšava cirkulaciju, što pomaže kod spriječavanja glavobolje. Sezamove sjemenke su također bogate magnezijem i kalcijem, koji smanjuju glavobolje.

 Biljni čajevi

Čajevi od mente ili kamilice djeluju opuštajuće na mišiće, osvježavaju i djeluju stimulativno na psihofizičku napetost. Čajevima unosimo tekućinu koja rehidrira organizam, a ukoliko niste ljubitelji ovog napitka, umjesto čaja koristite eterična ulja koja se mogu koristiti kao osvježivači prostora.

 

Amela Ivković O'Reilly je jedna fenomanalna žena, koja svojom upornošću i unutarnjom snagom pomiće granice znanja i važnosti zdrave ishrane u BiH, a i šire.

Radila je s glavnim stručnjacima na području prehrane, biljnog porijekla, osteopatije, refleksologije, akupunkture i kognitivne psihologije. Radila je u klinikama u Dublinu, Londonu i Gran Canariji, gdje i dalje ima svoje klijente. Osim rada u privatnoj praksi, nedavno je na korporativnoj razini radila na projektu vodeće europske tvrtke DM i kreirala prehrambeni program, uključujući njihove proizvode iz Alnatura asortimana.

Kao član škole Family Macrobiotics redovno drži predavanja na različite teme za domaće stanovnike i za međunarodnu zajednicu na engleskom jeziku. Redoviti je gost na raznim TV i radio stanicama na različitim temama zdravlja i prehrane. Surađivala je na projektu UNDP-a u promicanju lokalne, organske hrane. Amela je članica irskog udruženja prehrambenih terapeuta, Udruženja nutricionističkih terapeuta iz Velike Britanije i Kraljevskog medicinskog udruženja Velike Britanije.

Predsjednica je Skupštine Udruženja Zelenog vijeća i zajedno trenutno rade na projektu edukacije školske djece o zdravom životu. Surađuje sa Smart Food iz Crne Gore na razvoju obrazovnih programa za djecu i odrasle na različitim temama vezanim za zdrav način života i prevenciju bolesti.

Više info na

http://nutricionista.ba/

https://www.facebook.com/aivkovicoreilly

https://www.instagram.com/amela_nutritionist/?hl=en


author
Let's get social
Vlogging Nutricionista.ba

© 2017 - 2019. Sarajevo Food Dictionary