10 namirnica koje će vam pomoći u borbi protiv prehlade i gripe – Sarajevo Food Dictionary

10 namirnica koje će vam pomoći u borbi protiv prehlade i gripe

Zima je, poznato, sezona kašlja, kihanja, crvenih nosića i slabe cirkulacije. Međutim, sigurno poznajete osobe koje su, koliko god ljudi u njihovoj blizini kašljali i bili bolesni, čini se imune na apsolutno sve. Možda je njihova tajna upravo u nekim od namirnica koje ćemo spomenuti.

  1. Jaja

Nije bitno kakve ih volite jesti, jaja imaju veliku dozu cinka, koji je jedan od osnovnih sastojaka u lijekovima protiv prehlade i gripe i često je kombinovan sa vitaminom C. Zato-„razbijte“ nekoliko jaja, napravite sok od narandže i zaštitite se od bakterija, virusa i drugih neprijatelja.

  1. Zob/Zobena kaša

Zob sadrži beta glukane, koji su značajni za imuni sistem. Generalno, sadrži jako puno vlakana, te će vas držati sitima, a uz to i poboljšati cirkulaciju i grijati vas. Ukoliko dodate banane i, recimo, borovnice-dobit ćete antioksidativni boost na kojem će vam organizam biti zahvalan.

  1. Karfiol

Ovo povrće daje „boost“ glutationu, antioksidantu koji, doslovno, čisti vaš organizam od svega lošeg. Sjajan je antioksidans, a internet je krcat svakojakim receptima koji uključuju karfiol.

  1. .. i morski plodovi

Losos i tuna su poznati po velikom udjelu omega-3-masnih kiselina koje su značanje za smanjenje LDL-a i osnaživanje imuniteta, a sadrže i pozamašne doze minerala i imaju antiinflamatorna svojstva. A ukoliko ipak preferirate kamenice, napravit ćete odličan izbor, jer sadrže vitamine C i E i cink.

  1. Čajevi… i vino

Ko još ne voli da upali film, sklupča se pod toplu dekicu, i pijucka neki ukusni čaj s medom i limunom? Zeleni i crni čaj su izvori antioksidanasa, kamilica, majčina dušica i kunica će vam smiriti stomak, reducirati inflamacije, a ključna stvar su, kako je rečeno, (domaći) med i limun, koji će smiriti upaljeno grlo i dati vam dnevnu dozu vitamina C. Ako, pak, više volite crno vino-nema problema, jer je ono poznato kao jaki antioksidans, smanjuje LDL, te blagotvorno djeluje na kardiovaskularni sistem.

  1. Začinjena hrana

Ljuta i začinjena hrana pomoći će ukoliko imate grlobolju i tegobe sa sinusima: pored inhalacije i ustaljenih metoda, uključite i koji obrok začinjene hrane i bez sumnje-osjetit ćete ogromno olakšanje.

  1. Bijeli luk

Organosumporna svojstva bijelog luka idealna su za ublažavanje simptoma prehlade i gripe, zbog imunomodulatornih svojstava. Najjače dejstvo ima ukoliko ga jedete svježeg, ali ukoliko ne možete podnijeti jaki miris-potražite kapsule ili, recimo, ulje.

  1. Citrusno voće+peršun

Jeste li znali da peršun (ali i jagode) sadrži više vitamina C od citrusnog voća? Zato-ne štedite na peršunu kada pravite domaću supu. S druge strane, djelovanje citrusnog voća je neosporivo i sigurno će vam pomoći u zaštiti organizma i ojačavanju imunog sistema. Svojim antioksidativnim svojstvima će riješiti organizam kisikovih štetnih slobodnih radikala.

  1. .. i đumbir

Općepoznata su antibakterijska i antiinflamatorna svojstva meda: ukoliko ga konzumirate na dnevnoj bazi, može vam čak pomoći i u regulaciji pritiska, tjelesne težine, problema sa kožom, gastrointestinalnim traktom, a snižava i nivoe prostaglandina i može pomoći u snižavanju tjelesne temperature.

Đumbir se može, s pravom, svrstati u superhranu: obiluje eteričnim uljima, kalijem, manganom, bakrom, magnezijem i vitaminom B, a u kombinaciji s medom i limunom predstavlja pravu „vitaminsku bombu“.

  1. Kurkuma

Aktivni sastojak ove supernamirnice jeste kurkumin, koji ima antivirusna, antibakterijska i antiinflamatorna svojstva. Pomiješajte pola kašike kurkume sa mlijekom i/ili vodom, dodajte đumbir i biber i-voila, dobili ste strašan napitak koji će vas osnažiti i učiniti da se osjećate preporođeno!


author
Piše: SFD
Let's get social

© 2017 - 2019. Sarajevo Food Dictionary