10 namirnica koje su odlične za zdravlje vaše kože, kose i noktiju! – Sarajevo Food Dictionary

10 namirnica koje su odlične za zdravlje vaše kože, kose i noktiju!

Borovnice

Ključni sastojak je antocijanin koji borovnicama daje karakterističnu boju i ima snažno antioksidativno djelovanje koje će smanjiti nivo slobodnih radikala u vašem tijelu, te spriječiti prijevremeno starenje kože. Idealno bi bilo kada biste unosili 1/2 šoljice borovnica dnevno.

Plava riba -srdele, sardine, skuša

Omega 3 masne kiseline će spriječiti upale u tijelu koje mogu biti uzrokovane stresom, pušenjem, zagađenošću zraka i izloženošću UV zračenjima. Sve to može uzrokovati kožna oštećenja kao što su akne, psorijaza, ekcemi i rosacea. Jedite ovu ribu  3 puta sedmično kako bi vaša koža, kosa i nokti bili zdravi i lijepi. Omega 3 masne kiseline će također usporiti nastajanje znakova starenja.

Paradajz

Likopen će pružiti dodatnu zaštitu od štetnog djelovanja sunca. Najbolji oblik likopena je kuhani jer će ga tijelo čak 4 puta lakše apsorbirati nego iz svježeg paradajiza. Unosite oko 1 supenu kašiku  umaka od paradajiza  ili pasiranu verziju  dnevno kako biste za 33% smanjili rizik od nastanka opekotina od sunca.

Slatki krumpir

Odličan je izvor beta karotena koji će smanjiti pojavu akni, spriječiti prijevremenu pojavu bora i opuštenost kože. Jedite 1/2 šolice 3 puta sedmično i dat  ćete tijelu beta karotenom koji se u tijelu pretvara u vitamin A i smanjuju nivo slobodnih radikala.

Mahune

Ključni sastojak mahune je silicij koji će potaknuti rast i jačanje kose i noktiju. Pojedite jednu šoljicu mahuna svaki dan kako biste već u roku od nekoliko sedmica imali ljepše i zdravije nokte i kosu.

Sjemenke bundeve

Cink je važan za gotovo svaku funkciju u tijelu te je definitivno jedan od najvažnijih minerala kojega biste trebali unositi. Ubrzava zacjeljivanje rana, štiti od UV zračenja i sprječava prijevremenu pojavu bora uzrokovanu slobodnim radikalima. Nedostatak cinka može uzrokovati akne, ekceme, pojačano opadanje kose i bijele mrlje na noktima. Svaki dan pojedite šaku sjemenki od bundeva kako biste poboljšali zdravlje i ljepotu.

Kelj

Odličan je izvor vitamina C koji će spriječiti prijevremeni nastanak bora i hidratizirati kožu. Svaki dan pojedite jednu ili dvije šoljice kuhanog kelja, koji ima vitamina C više nego naranđa. Uz kelj možete konzumirati ostalo lisnato zeleno povrće kao što je špinat jer će efekat biti jednak.

Zeleni čaj

Katehini iz zelenog čaja će popraviti štetu nastalu izlaganjem suncu, stresu i zagađenosti zraka. Pijte 2 šoljice dnevno jer ima antiupalna i antioksidativna svojstva, i spriječit će prijevremeno starenje. Već nakon 6 mjeseci ćete primijetiti značajne promjene na koži, kosi i noktima. Zeleni čaj je najbolji način da spriječite pojavu dehidrirane i suhe kože koja izgleda umorno.

Tamna čokolada

Flavonoidi koji se nalaze u kakau će vašu kožu učiniti mekšom i sjajnijom. Konzumirajte čokoladu koja ima najmanje 85% kakaa kako biste uživali u antioksidativnom djelovanju čokolade. Također možete konzumirati i kakao jer ima isti efekat , čak i bolji. Naime, čokolada sadrži masti i kalorije stoga vaša dnevna porcija ne bi smjela biti veća od 28g.

Avokado

Od svih vrsta voća, avokado je najbogatiji vitaminom E koji vašoj koži treba da bi ostala hidratizirana. Vitamin E će potaknuti cirkulaciju pa će do vaše kože, kose i noktiju doći veći broj hranjivih tvari, zbog čega će vaša koža biti elastična, a nokti i kosa snažni.

 

Amela Ivković O'Reilly je jedna fenomanalna žena, koja svojom upornošću i unutarnjom snagom pomiće granice znanja i važnosti zdrave ishrane u BiH, a i šire.

Radila je s glavnim stručnjacima na području prehrane, biljnog porijekla, osteopatije, refleksologije, akupunkture i kognitivne psihologije. Radila je u klinikama u Dublinu, Londonu i Gran Canariji, gdje i dalje ima svoje klijente. Osim rada u privatnoj praksi, nedavno je na korporativnoj razini radila na projektu vodeće europske tvrtke DM i kreirala prehrambeni program, uključujući njihove proizvode iz Alnatura asortimana.

Kao član škole Family Macrobiotics redovno drži predavanja na različite teme za domaće stanovnike i za međunarodnu zajednicu na engleskom jeziku. Redoviti je gost na raznim TV i radio stanicama na različitim temama zdravlja i prehrane. Surađivala je na projektu UNDP-a u promicanju lokalne, organske hrane. Amela je članica irskog udruženja prehrambenih terapeuta, Udruženja nutricionističkih terapeuta iz Velike Britanije i Kraljevskog medicinskog udruženja Velike Britanije.

Predsjednica je Skupštine Udruženja Zelenog vijeća i zajedno trenutno rade na projektu edukacije školske djece o zdravom životu. Surađuje sa Smart Food iz Crne Gore na razvoju obrazovnih programa za djecu i odrasle na različitim temama vezanim za zdrav način života i prevenciju bolesti.

Više info na

http://nutricionista.ba/

https://www.facebook.com/aivkovicoreilly

https://www.instagram.com/amela_nutritionist/?hl=en


author
Let's get social
Vlogging Nutricionista.ba

© 2017 - 2019. Sarajevo Food Dictionary