ANEMIJA: kakvu hranu trebate jesti ako imate manjak željeza? – Sarajevo Food Dictionary

ANEMIJA: kakvu hranu trebate jesti ako imate manjak željeza?

Željezo u tijelu se doslovno reciklira: kada eritrociti propadnu, željezo iz njih se vraća u koštanu srž, te se na konto nje stvaraju novi eritrociti. Ukoliko je prisutan manjak krvnih ćelija, eritrocita, i ukoliko se gube velike količine željeza, dolazi do anemije. Tipova je mnogo, ali je najčešći upravo onaj koji nastaje zbog manjka željeza.

Prvi simptomi manjak željeza i nastanka anemije su slabost, umor, razdražljivost. Drugi stadij i drugi simptomi jesu gubitak kose, lomljivost noktiju, slaba cirkulacija, a potom i česte vrtoglavice.

Svakako, anemija se može poboljšati: Bitno je jesti hranu koja pospješuje pravilnu apsorpciju željeza, ali i onu koja je sama po sebi izvor željeza. Stoga, potrebno je jesti hranu bogatu vitaminom C, vitaminom B12, te folnom kiselinom.

Crveno meso

Ukoliko želite poboljšati količinu željeza, potrebno je da jedete jetricu, bubreg, i generalno crveno meso koje sadrži vitamin B12 i velike količine željeza.

Jaja

Jaja sadrže dosta željeza, proteina, antioksidanasa, i upravo će ovi sastojci biti od pomoći za skladištenje vitamina.

Špinat

Špinat je nedvojbeno vrhunska namirnica – to znamo još zbog crtanih filmova i Popaja. Bogat je izvor željeza, kalcija, vitamina A, E, B9, kao i vlakana. Špinat sadrži i magnezij, kalcij, kalij, cink, sumpor, aminokiseline arginin, lizin i drugo.

Cvekla

Cvekla je još jedna supernamirnica, a sadrži kalij, natrij, mangan, željezo, bakar, cink, jod, sumpor, brom. Odlična je u kombinaciji sa jabukom, mrkvom i drugim voćem.

Mahunarke

Mahunarke su sjajan izvor vitamina i željeza, kao i vitamina B6 i folne kiseline. Stoga, preporučuje se i trudnicama, ukoliko, naravno, nemaju hronične probleme sa želucem i žučom.

Orašasti plodovi

Za anemiju se preporučuju i pistacije, kikiriki i orasi. Odličan su izvor minerala, magnezija, kalcija, vitamina, kao i dijetalnih vlakana.

Hurme i smokve

Hurme su superhrana koja sve više dobija mjesto u svakodnevnoj ishrani: Sadrži puno vlakana, potrebne glukoze, vitamina, minerala, i izuzetno je zdrava

Suhe smokve su također sjajne u borbi protiv anemije, zbog velike količine željeza i minerala.

 


author
Piše: SFD
Let’s get social

© 2017 - 2020. Sarajevo Food Dictionary

X