Little steps to yourself – Sarajevo Food Dictionary

Little steps to yourself

Kao što i sam naziv kolumne kaže „Little steps to yourself“, svakog ponedjeljka ćemo ići korak po korak ka boljem JA. Krenimo od sebe, da bismo se vratili sebi. Zato je prva tema upravo individualan pristup prehrani, slušanje vlastitog tijela, njegov odgovor na različite namirnice… A sve to da bismo postali zdraviji, vitalniji, energičniji i sretniji.

Osnovna pravila pravilne prehrane su jesti umjereno, raznovrsno, sezonski, lokalno i prilagođeno individualnim potrebama. Ovo posljednje pravilo je možda i najvažnije, a istovremeno ga najviše i zanemarujemo. Namirnice je najbolje dijeliti na one koje prijaju našem tijelu, zdravstvenom stanju, trenutnim potrebama i one koje nam možda mogu i naškoditi. Najbolji primjer je brokula ili neka druga kupusnjača. Primjer zdravih namirnica, zar ne? Istina, bogatstvo vitamina, minerala i biološki aktivnih supstanci, ali osobama sa hipofunkcijom štitne žlijezde dodatno smanjujuju produkciju hormona, pa ih je najbolje izbjegavati ili jesti tek povremeno.

Za mene je hrana uvijek bila IN. Hrana nije samo gorivo za naše tijelo i ne trebamo je samo posmatrati kroz prizmu kalorija, grama proteina, ugljikohidrata i masti, nego kroz prizmu druženja, smijeha, topline oko srca, ugađanja dragim ljudima i na kraju uživanja u svakom zalogaju! Hrana je i boja i miris i okus!

I onda sam u jednom trenutku otkrila da ja možda volim neku vrstu hrane, ali moje tijelo i ne baš. Poslije toga je došla i dijagnoza – INZULINSKA REZISTENCIJA. Prema definiciji inzulinska rezistencija je nesposobnost inzulina da poveća ulazak glukoze i njeno iskorištenje kod pojedinca, u odnosu na normalnu populaciju. Komplikovana definicija koja za posljedicu ima samo jedno –  morala sam prilagoditi i način prehrane i životni stil (redovan trening, kvalitetan san, izbjegavanje stresa) da stanje ne bi postalo gore. Naravno, sve to se ne dešava preko noći, zahtijeva puno odricanja, malih koraka, istraživanja, vraćanja par koraka unazad, počinjanja ispočetka svakog ponedjeljka… sve dok nisam osjetila da taj novi, prilagođeni način života, jer to jeste zaista način života, a ne samo prehrane, čini dobro i mom tijelu i umu. Tek kada dođemo do te tačke da restrikcije u prehrani ne shvatamo kao kaznu, nego nagradu za naše tijelo, gorivo za njegov rad, nešto što nam pomaže da ostanemo zdravi i funkcionalni, možemo ponovo uživati u hrani.

Još jedna stvar koju sam naučila na ovom puta  – ne pokušavajte opravdati svoj način prehrane bilo kome. Mnogi neće razumjeti ili neće željeti da razumiju. Ništa nije ljepše ni korisnije od slušanja vlastitog tijela! Najlakša, ali i najteža stvar, zato je bitno napraviti prvi korak, a ostali će doći sami, kad osjetimo sve benefite toga.

Danas nas brojni zagovornici zdravog života i pravilne prehrane bombarduju pomalo bezličnim i otužnim obrocima, koji se promoviraju kao garant za fit život. Odbijam da vjerujem u taj koncept „one fits all“ jer, kao što svi ne nosimo isti broj obuće ili odjeće, ne volimo iste filmove ili muziku, tako je i sa hranom. Jedini način da prehrana bude pravilna jeste da je prilagodimo sebi, a da pri tom uživamo u njoj, jer hrana je mnogo više od kalorija. Hrana je IN i nikad neće izaći iz mode.

Sljedeća tema koja nas očekuje je vrlo aktuelna – imunitet i kako ga možemo ojačati hranom. Čitajte nas i sljedećeg ponedjeljka.


author
Piše: SFD
Autorica teksta

Asja Sirbubalo

Ja sam Asja Sirbubalo, magistra farmacije bez ijednog radnog dana u apoteci. Put me odveo na drugu stranu, ali sam osnovno zanimanje uspjela povezati sa onim što volim, pa se već 10 godina bavim farmaceutskim marketingom. A osim toga volim i dobar zalogaj, pa često kuham i kombinujem različite namirnice, slažem okuse. Da bi se dobro jelo, mora se i znati šta se sve to nalazi u našoj hrani, zato sam trenutno na postdiplomskom studiju iz nutricionizma. Moje mrvice o hrani i recepte možete pratiti na IG profilu mrvice_zdravlja.

Upcoming Events

Oktobar, 2020

© 2017 - 2020. Sarajevo Food Dictionary

X