U zdravom tijelu zdrav duh – Sarajevo Food Dictionary

U zdravom tijelu zdrav duh

Svjedoci smo da je tempo naših života, i vremena u kojem živimo, znatno ubrzan i nekako nam uvijek fali vremena. A to vrijeme koje nam je oskudno najčešće uskraćujemo sami sebi. Nekako sve obaveze stižemo, a mi gotovo uvijek dolazimo posljednji na red.

Neosporno je da je pored pravilne ishrane vrlo bitno i da smo u pokretu, da tijelo naviknemo redovno da aktiviramo. Jer idući put kada vam padne imunitet, počnu simptomi prehlade, gripe, alergije, zapitajte se koliko ste proveli neprospavanih noći, jeli u pokretu, sjedili duge sate za stolom i bili općenito u stalnom grču, tjeskobi, strahu i stresu koji svi iskušavamo svakodnevno. A da bismo sve to doveli u ravnotežu, neophodno je da krenemo iz početka i to od sebe i svog tijela.

Najteže se odlučujemo za pokret, za neku šetnju, ples, vježbanje, jer mislimo da nam treba dodatna energija za sve te poduhvate. Samo jednu stvar trebate da shvatite: Kada učinite najbitniji korak, a to je da samo donesete odluku da nešto počnete novo,  uradili ste najveći dio posla. Yoga kao praksa djeluje upravo na sve. Ona djeluje i na vaše tijelo i čini ga pokretnijim, zdravijim i vitalnijim. Djeluje na vaš um, pa vaš čini prisutnijim, opuštenijim i manje nervoznim, a djeluje i na vaše emocije, tako da, iz ličnog iskustva, yoga će vas učiniti i smirenijim. Yoga ima mnogobrojne prednosti za vaše tijelo i imunitet.

Yoga praksa se sastoji od redoslijeda asana tj. poza koje su namijenjene za određene dijelove našeg tijela i povezane su i sa djelovanjem i na naše unutrašnje organe. Imate npr. puno asana u yoga praksi koje imaju svoj efekat na jetru, a koja je naš glavni i odgovorni čistač organizma; pa potom na pluća, stomak itd.  A svi ti organi su bitni za našu unutrađnju ravnotežu i zdravlje. Asana praksa pruža nježno, prirodno sredstvo svakodnevnog podržavanja imunološkog sistema – bez obzira kako hektičan bio vaš raspored.  Yoga pomaže u snižavanju hormona stresa koji kompromitira imunološki sistem, a ujedno i kondicionira pluća i disajne ​​puteve, stimulira limfni sistem  na izbacivanje toksina iz tijela te dovodi kisik u krv u različite organe kako bi se osigurala njihova optimalna funkcija. Yoga, za razliku od drugih oblika vježbanja usmjerenih samo na određene dijelove tijela, djeluje na sve. Yoga zaista pruža jedan cjelokupan, holistički pristup namijenjen dugoročno tvom mentalnom, fizičkom i duhovnom zdravlju.

Moć daha

Pored pokreta tijela, nešto bitnije što te praksa yoge uči jeste snagu i moć svjesnog daha. Osvijestiti svoje izdahe i udahe je jedan od najjedostavnijih, ali najbitnijih lekcija koje bih voljela da poneseš sa sobom. Dah ti pruža prisutnost. Prisutnost ti pruža iskustvo sadašnjeg trenutka. Iskustvo sadašnjeg trenutka ti daje mogućnost da osjetiš svoje tijelo i njegove potrebe, i na kraju da reaguješ na njegove suptilne poruke koje ti uvijek šalje, koje u silnoj buci svakodnevnog života nismo u stanju da čujemo. Dok često ne bude prekasno i razbolimo se. Zato je bitno osvijesiti svoj dah.

Dok asane čine temelj prevencije i dobrobiti za zdravlje i imunitet, blagodati yoge tu ne prestaju. Ja često kažem da najvažniji učitelj u yogi je tvoj vlastiti dah i zbog toga, bez obzira prakticirali yogu ili ne, obratite pažnju na njega. Inače, posebna nauka i tehnike koje se primjenjuju vezane za dah se nazivaju PRANAYAME. Prana u prevodu znači vitalna životna energija, životna sila i ona tvom tijelu i svakoj ćeliji tvog tijela daje život, a ayama znači proširiti ili yama znači kontrolirati. Dakle svjesnim kontrolisanjem našeg daha mi poboljšavamo vitalnost svoga tijela. Zar to nije sjajno?! A toliko je jednostavno. Jer shvatite da disanje ima dvojaku funkciju- udišemo zrak koji je materija i daje nam život, ali udišemo i pranu – koja je nematerijalna i koja nam određuje kvalitet života.

Zato upravo nakon ovog čitanja sjedi i umiri se. Zatvori svoje oči i ispravi svoja leđa. Obrati pažnju na svoje udahe i izdahe. Uspori svoje disanje. Oslobodi ramena, vilicu, kompletno lice i dozvoli da se opustiš sa svakim dahom. Produbi svoje udahe i izdahe. Položi desni dlan na stomak, a lijevi dlan  na grudni koš i osjeti kretanje svog stomaka i grudi. Udahni duboko i svjesno barem 10 puta. Otvori svoje oči i posmatraj sada svijet i sebe.

Postoje brojne tehnike disanja koje se mogu primjeniti za jačanje otpornosti našeg organizma odnosno našeg imuniteta, pa vas pozivam da posjetite tokom ove sedmice moj page na Facebooku Flow With Me ili da me zapratite na Instagramu, gdje ću s vama podijeliti jednu vrlo moćnu tehniku disanja koja se naziva „Breath of Fire“ ili „Dah vatre“, kao i kriyu (vježbu) iz Kundalini yoge koja se baš naziva „Immuno Booster“ za podizanje i jačanje vašeg imuniteta.

Ja volim yogu da opišem kao praksu koja odmori um, a razgiba tijelo. Jer pokret, kretanje je neophodno da bismo bili zdravi. Kretanje olakšava našem tijelu da pokrene naš metabolizam, da se pokrene energija, da se pospiješi izlučivanje toksina iz našeg tijela, da se pokrenu emocije i iščiste misli koje nam više ne služe. Yoga se danas u svijetu daje i kao terapija za opće dobro svakog čovjeka, jer dobrobiti koji ima na naše mentalno i fizičko tijelo su neosporne.

Situacija pandemije, koja je zadesila sve nas, je na vrlo suptilan i po meni bitan način okrenula da se pobrinemo malo više za naše svakodnevne navike, šta jedemo, šta čitamo, s kim razgovaramo i koje su nam uopšte do sada bile životne navike. Primijetili ste i sami da se na samom početku izolacije dosta jelo i spavalo iz jasnog razloga da utješimo strah koji se javio u svima nama, ali je zatim nastupila značajna promjena u svima nama. Počeli smo da sagledavamo šta jedemo i koliko čega konzumiramo bilo to da je riječ o hrani, piću, šta gledamo, šta čitamo i da li se uopšte krećemo. Počeli smo da brinemo za svoje zdravlje i za svoju vitalnost odnosno imunitet. Ja poznajem puno ljudi koji su upravo u svoja četiri zida kuće po prvi put započeli neku fizičku aktivnost i koja će im sada, ja se nadam preći  i u svakodnevnu životnu naviku. Yoga se danas radi zbog svoje poznate dobrobiti za cjelokupan naš organizam i jedan je od najboljih načna na koji možete da vratite svoju snagu i energiju. Jer u zdravom tijelu stanuje i zdrav duh.


author
Piše: SFD
Autorica teksta

Ada Vuk

Ja sam Ada Vuk. Yoga je dio mog života već 8 godina i zaista je postala način na koji živim. Čitav život sam, u suštini, u pokretu. Trenirala sam gimnastiku, balet, ples, koji je bio i moja velika ljubav, i potom je baš kada je trebalo došla yoga. Pokret je način na koji se izražavam i kroz svoje tijelo sam puno naučila o sebi. U tijelu je sadržano puno toga i preko tijela i komuniciramo sa svijetom oko nas. Moje putovanje je krenulo u Prana Yoga studiju gdje sam naučila, između ostaloga, i tehnike Vinyase i Ashtange, a prije 3 godine sam se upoznala i sa Kundalini yogom. Trenutno vodim Vinyasa yogu u studiju Fly Yoga Studio i također sam krenula i sa časovima Kundalini yoge. Yoga mi je promijenila život i vratila me sebi. Želja mi je da kroz svoje iskustvo pomognem drugima da iskuse sebe i upoznaju sebe i svoje tijelo.

Upcoming Events

Oktobar, 2020

© 2017 - 2020. Sarajevo Food Dictionary

X