Hrana (ni)je samo kalorija – Sarajevo Food Dictionary

Hrana (ni)je samo kalorija

Hranom unosimo mikro i makro nutrijente. Makronutrijenti (osim vode) su oni koji nam daju energiju, a mikronutrijenti (vitamini, minerali i biološki aktivne supstance) su neophodni za odvijanje svih metaboličkih procesa.

Sigurna sam da znate da 1 gram proteina i ugljikohidrata daje 4 kalorije, da 1 gram masti daje 9, alkohola 7…  Najbitnije pitanje u posljednje vrijeme je koliko to ima kalorija, umjesto koliko je to hranjivo za moje tijelo.

Da li vagate hranu? Da li zbrajate kalorije i zaboravljate na ukus i miris hrane? Socijalni aspekt, druženje, stvaranje uspomena, užitak?

Hrana nikad ne smije biti samo kalorija i procenat ugljikohidrata, proteina i masti! Hrana je druženje, smijeh, toplina oko srca, ugađanje dragim ljudima i na kraju uživanja u svakom zalogaju! Hrana je i boja i miris i okus! Hrana je slavlje!

Hrana jeste gorivo za naše tijelo, ali ona ne smije biti bezlična. Toliko je divnih namirnica koje se mogu pripremiti na zdraviji način tako da zadovolje naše nepce, ali i da nahrane naše ćelije. Dodajte u svako jelo začin LJ(ubav) i eto povoda za druženje.

Strah od hrane je početak poremećaja u ishrani, a njih je mnogo – anoreksija, bulimija, ortoreksija, bigoreksija…

Znate li da je broj pretilih ljudi na svijetu uveliko prešao broj pothranjenih? I pretilost nastaje zbog pogrešnog odnosa prema hrani, osobe koje unose prevelike količine tih famoznih kalorija, koje prevazilaze njihove potrebe, isto tako ne uživaju u hrani.

Zabrinjavajući je podatak da je sve veći broj pretile djece i u našoj zemlji. Pretilost je pandemija, ma koliko mi šutjeli o tome i zaslužuje mnogo veći medijski prostor i učešće svih dijelova društva.

Šta mislite o uvođenju predmeta „Pravilna prehrana i zdravi životni stilovi“ u škole? Zar ne bi bilo divno da djeca od malih nogu uče o važnosti pravilne prehrane, načinu pripreme hrane, značaju svakodnevne fizičke ativnosti? Pretila djeca su sutra gotovo sigurno oboljeli od hroničnih nezaraznih bolesti poput dijabetesa ili hipertenzije, a liječenje ovih bolesti je veliko ekonomsko opterećenje za svako društvo. Osnovni način liječenja dječije pretilosti je prevencija, a zaslužni za prevenciju su roditelji, obrazovne ustanove, lokalna zajednica i institucije i mediji. Svi moramo dati svoj doprinos.

Prestanimo gledati hranu samo kroz prizmu kalorija i vratimo joj mjesto koje zaslužuje, jer #hranajeIN, umjereno, raznovrsno, sezonski, lokalno i prilagođeno vlastitim potrebama – balans u svemu.


author
Piše: SFD
Autorica teksta

Asja Sirbubalo

Ja sam Asja Sirbubalo, magistra farmacije bez ijednog radnog dana u apoteci. Put me odveo na drugu stranu, ali sam osnovno zanimanje uspjela povezati sa onim što volim, pa se već 10 godina bavim farmaceutskim marketingom. A osim toga volim i dobar zalogaj, pa često kuham i kombinujem različite namirnice, slažem okuse. Da bi se dobro jelo, mora se i znati šta se sve to nalazi u našoj hrani, zato sam trenutno na postdiplomskom studiju iz nutricionizma. Moje mrvice o hrani i recepte možete pratiti na IG profilu mrvice_zdravlja.

Upcoming Events

Oktobar, 2020

© 2017 - 2020. Sarajevo Food Dictionary

X