Praznici su IN – Sarajevo Food Dictionary

Praznici su IN

Praznici su uvijek vezani za dobru hranu i piće. Ali i za osjećaj krivnje kad pojedemo onaj 5. kolač viška…

Da li trebamo toliko da brinemo šta ćemo pojesti od 25.12. do 01.01.? Da li je možda bitnije šta radimo ostatak godine, kako spavamo, da li treniramo, pijemo li dovoljno vode?

Nekoliko dana opuštanja i uživanja ne može poništiti efekte svih ostalih dana u godini. Ako nam je ikad trebalo malo uživanja onda je to sada, na kraju jedne od najstresnijih godina života.

Za mene je hrana mnogo više od goriva za naše tijelo, ona je druženje, toplina oko srca, ugađanje dragim ljudima i uživanje u svakom zalogaju. Hrana je i boja i miris i okus! Hrana je IN!

Zato idemo bez osjećaja krivnje sjesti za prazničnu trpezu, a evo i par savjeta kako ipak napraviti dobru ravnotežu:

  1. Neka barem pola tanjira bude povrće, a ostatak napunite drugim delicijama. Tako ćete imati vizuelno pun tanjir i nećete se osjećati uskraćeno (morate priznati da par komadića suhog mesa na velikom tanjiru neće zadovoljiti ni oči, a pogotovo ne želudac)
  2. Dan nakon prazničnog ručka/večere pokušajte jesti nešto laganiju hranu, poput povrtnih gustih supa – brokoli, mrkva, tikva, uživajte u okusima zimskog povrća.
  3. Ne zaboravite na hidrataciju, posebno ako konzumirate alkohol. Zimi smo skloniji da pijemo manje vode, ali ako nam je čaša ili flaša uvijek pred očima lakše ćemo popiti potrebnu količinu (napomena dnevna potreba je 30 ml po kilogramu tjelesne težine, svako može izračunati svoje dnevne potrebe).
  4. Kolači su hrana za dušu, ali je najbolje da ih pravite sami, jer tako birate kvalitetne sastojke (kupovni kolači obično sadrže margarin, umjetne arome, boje…). Bijeli šećer možete zamijeniti i sa hurmama, stevijom, medom. Priprema kolača je idealna prilika da se djeca zabave u kuhinji, pa ih obavezno uključite u ovu aktivnost.
  5. Iskoristite slobodne dane za boravak u prirodi i šetnju, treninge u teretani možemo preskočiti par dana, ali naše tijelo ipak treba neku vrstu pokreta. A možete i zaplesati uz omiljenu pjesmu, kad ste posljednji put plesali?
  6. Obratite pažnju na so – previše slana hrana je ta koja će dovesti do šokantnog porasta na vagi, ipak nije to trajni porast, kada se vratite uobičajenom režimu i izbacite višak vode vaga neće više biti naprijatelj.
  7. Najvažnija stvar – uživajte! U svakom trenutku, u svakom zalogaju, u svakom okusu, praznici nisu svaki dan.

author
Piše: SFD
Autorica teksta

Asja Sirbubalo

Ja sam Asja Sirbubalo, magistra farmacije bez ijednog radnog dana u apoteci. Put me odveo na drugu stranu, ali sam osnovno zanimanje uspjela povezati sa onim što volim, pa se već 10 godina bavim farmaceutskim marketingom. A osim toga volim i dobar zalogaj, pa često kuham i kombinujem različite namirnice, slažem okuse. Da bi se dobro jelo, mora se i znati šta se sve to nalazi u našoj hrani, zato sam trenutno na postdiplomskom studiju iz nutricionizma. Moje mrvice o hrani i recepte možete pratiti na IG profilu mrvice_zdravlja.

Upcoming Events

Januar, 2021

© 2017 - 2020. Sarajevo Food Dictionary

X