Novogodišnje odluke – Sarajevo Food Dictionary

Novogodišnje odluke

Nova godina – Nova ja? Da li zaista možemo promijeniti nešto preko noći, ulaskom u novu godinu? Koliko realnih ciljeva možemo sebi zadati i zaista ih postići? Često nismo nježni prema sebi, a to je najvažnije.

Ovo su novogodišnje odluke koje će nas približiti našoj zdravijoj (ne nužno novoj) verziji:

  1. Pit ću više vode – voda je neophodna za metaboličke procese u organizmu. Nekad nismo ni svjesni koliko smo žedni, a preporučeni unos je 30 ml po kg tjelesne težine. Da li prema ovoj formuli unosite premalo? Najlakši način da postignemo optimalan unos vode je da nam je stalno pred očima i da pijemo i onda kad nismo žedni.
  2. Bit ću fizički aktivnija – jer nema zdravog života bez fizičke aktivnosti. Šetnja, trčanje, pilates, plivanje… nađite aktivnost koja odgovara vašim godinama i zdravstvenom stanju i koja vas veseli. Samo one aktivnosti koje nas ispunjavaju neće predstavljati obavezu nego zadovoljstvo.
  3. Spavat ću kvalitetnije – san je neophodan za optimalan rad našeg organizma i to onaj san koji je u skladu sa našim unutrašnjim satom. Nije svejedno da li odlazimo u krevet u 2 sata iza ponoći ili u optimalni vrijeme oko 22 sata. Prije odlaska u krevet dozvolite svom mozgu da se odmori od TV-a, mobitela…
  4. Jest ću manje industrijski prerađene hrane – zar ovo „manje“ ne zvuči obećavajuće? Industrijski prerađena hrana je obično nutritivno siromašna, ali je u današnje vrijeme gotovo nemoguće da je potpuno izbjegnemo. Sve dok je 80% naše ishrane „prava“ hrana, ovih 20% ne treba previše da nas plaši. Na ovaj način nećemo osjećati da nam je nešto zabranjeno, a to je jedini održivi način ishrane.
  5. Jest ću više povrća – nemoguće da ne volite sve povrće, zar ne? Polovinu tanjira bi trebalo da čini povrće (ne računajući krompir ili pomfrit), a ostatak izvor proteina i složeni ugljikohidrati. Eksperimetišite sa receptima, začinima, dajte priliku svojim okusnim pupoljcima da se upoznaju sa različitim povrćem.
  6. Dat ću sebi vremena da sve navedeno primijenim – ništa se ne postiže preko noći i to je često razlog neuspjeha. Samo postepeno mijenjanje navika daje rezultate, ne možemo očekivati da sve postignemo u januaru, pa čak ni tokom cijele godine, ali i najduži put se počinje prvim korakom.

Koje su vaše novogodišnje odluke vezane za zdraviju JA?


author
Piše: SFD
Autorica teksta

Asja Sirbubalo

Ja sam Asja Sirbubalo, magistra farmacije bez ijednog radnog dana u apoteci. Put me odveo na drugu stranu, ali sam osnovno zanimanje uspjela povezati sa onim što volim, pa se već 10 godina bavim farmaceutskim marketingom. A osim toga volim i dobar zalogaj, pa često kuham i kombinujem različite namirnice, slažem okuse. Da bi se dobro jelo, mora se i znati šta se sve to nalazi u našoj hrani, zato sam trenutno na postdiplomskom studiju iz nutricionizma. Moje mrvice o hrani i recepte možete pratiti na IG profilu mrvice_zdravlja.

Upcoming Events

Januar, 2021

© 2017 - 2020. Sarajevo Food Dictionary

X