Zašto dijete nisu efikasne – Sarajevo Food Dictionary

Zašto dijete nisu efikasne

Kupus dijeta, bolnička, mesna, UN, sabiranje bodova… nastavi niz, ja sam je sigurno već probala.  Januar je obično mjesec kada donosimo ovakve odluke, od sutra idem na dijetu!

Kad bi dijete bile uspješne postojala bi samo jedna, najsavršenija na svijetu, uvijek bi funkcionisala i nikad više niko ne bi imao problem sa viškom kilograma. I živjeli su sretno do kraja života, ali u bajci.

Stvarni život je mnogo drugačiji, a ovo su samo neki razlozi zašto dijete nisu efikasne:

  1. Sve i kad bismo razmišljali o dijeti kao ispravnom  načinu gubitka kilograma ni tada jedna ne važi za sve. Sjećam se svog iskustva sa bolničkom dijetom koja se uglavnom zasnivala na kuhanim jajima, a to je visoko na listi jela koje ne volim (vjerovatno jedina stvar koju ne volim). Naravno da sam jedva čekala da završi tih 10 dana i da se vratim onoj hrani koju volim (ishod pretpostavljate).  A na kupus dijeti sam vjerovatno smršala zato što nakon trećeg dana nisam mogla ni da pogledam onaj bućkuriš u šerpi, a ne da ga jedem, tako da je to ustvari bila gladovanje dijeta.
  2. Dijeta je zabrana, a sve što nam je zabranjeno je slađe. Sve vrijeme trajanja dijete (koliko god ona dugo trajala) mi ustvari razmišljamo kako ćemo se „nagraditi“ kad dijeta završi, a to obično uključuje sve ono što nas je dovelo do toga da i moramo na dijetu.
  3. Dijeta nas ograničava u svakodnevnom funkcionisanju i često isključuje iz brojnih socijalnih aktivnosti (porodični život, druženje s prijateljima, putovanja). Posebna priča je da nakon bezbroj neuspješnih pokušaja nekom kažemo da smo opet „na dijeti“, da li će nam iko više vjerovati, za bilo šta?
  4. Dijeta daje kratkoročne rezultate, koji se vrlo brzo ponište ili u najgorem scenariju nakon par mjeseci završimo sa nekoliko klikograma više nego što smo imali kad smo započeli dijetu.
  5. Naš odnos prema hrani postaje pogrešan i umjesto da uživamo u svakom zalogaju mi počinjemo da osjećamo odbojnost. Sve to može odvesti u različite poremećaje u prehrani koji zahtijevaju ozbiljno liječenje.

Šta je onda rješenje? Koliko kod to nepopularno zvučalo dugoročne rezultate daje samo „ne biti na dijeti“, nego promijeniti životni stil. To uključuje prilagođavanje ishrane individualnim potrebama, od izbora namirnica koje jedemo, dnevnog kalorijskog unosa (ali ne brojanja kalorija!), do uvođenja svakodnevne fizičke aktivnosti, izbjegavanja stresa i redovnog sna.

Čarobni štapić ne postoji, da postoji, za ovoliko godina držanja raznih dijeta, ja bih ga već pronašla, vjerujte.


author
Piše: SFD
Autorica teksta

Asja Sirbubalo

Ja sam Asja Sirbubalo, magistra farmacije bez ijednog radnog dana u apoteci. Put me odveo na drugu stranu, ali sam osnovno zanimanje uspjela povezati sa onim što volim, pa se već 10 godina bavim farmaceutskim marketingom. A osim toga volim i dobar zalogaj, pa često kuham i kombinujem različite namirnice, slažem okuse. Da bi se dobro jelo, mora se i znati šta se sve to nalazi u našoj hrani, zato sam trenutno na postdiplomskom studiju iz nutricionizma. Moje mrvice o hrani i recepte možete pratiti na IG profilu mrvice_zdravlja.

Upcoming Events

Februar, 2021

© 2017 - 2020. Sarajevo Food Dictionary

X