Kako da djeca jedu zdravije – Sarajevo Food Dictionary

Kako da djeca jedu zdravije

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije (2008. godina) 60,7% odraslih osoba u BiH ima povećanu tjelesnu težinu, a 26,5 je pretilo!  A  šta je tek sa djecom… Pretpostavlja se da smo u samom vrhu dječije pretilosti u Evropi. Pretilost u dječijem uzrastu znači veći rizik za razvoj brojnih hroničnih bolesti u odrasloj dobi. Glavni krivci za dječiju pretilost su nedostatak fizičke aktivnosti (sjedenje ispred TV-a i laptopa, (zlo)upotreba mobitela…), ali prije svega nepravilna i nekvalitetna ishrana. A kad je ishrana u pitanju zaista važi ono pravilo da se sve nosi iz kuće…

Kako da djeca jedu zdravo? Da li je to nemoguća misija ili posao za strpljive? Znate li da od temperamenta djeteta zavisi koliko će biti spremno da isproba nove namirnice? Neka djeca su “laka na hrani” dok za drugu treba uložiti poseban trud, ali jedno je sigurno, djeca od malih nogu usvajaju pravilne prehrambene navike (ili nepravilne). Djeca se mogu i naučiti da zavole neku vrstu hranu, ako im dovoljno puno puta ponudite ili tu namirnicu jednostavno zamijenite sa nutritivno sličnom. Promjene u apetitu su normalan period odrastanja, ali hrana nikad ne smije biti kazna ili nagrada, jer iz toga može nastati pogrešan odnos prema hrani, pa čak i poremećaj u prehrani u adolescentnom dobu.

Evo kako da djeca zavole jesti zdravo:

  1. Hranu uvijek servirajte u dječijim porcijama, poželjno u posebnim tanjirima, namijenjenim za dječiju upotrebu, bez pretrpavanja!
  2. Pokušajte aranžirati hranu na interesantan način, uz malo mašte na tanjiru mogu osvanuti i likovi iz crtanih filmova
  3. Djeca ne vole jela u kojima je sve pomiješano, poput salata sa puno sastojaka, najbolje je sve servirati pojedinačno
  4. Uključite djecu u nabavku namirnica, povedite ih na pijacu i zajedno birajte voće i povrće
  5. Ako imate vlastiti vrt uključite ih u jednostavne poslove, poput čupkanja korova ili branja zrelih plodova
  6. Kuhajte zajedno! Uključite ih u pripremu jednostavnih jela, dopustite da djeca osjete teksturu, miris i okus namirnica.
  7. Jedite zajedno u opuštenoj atmosferi, jer to daje osjećaj sigurnosti
  8. Ne tjerajte djecu da sjede za stolom dok sve ne pojedu, hrana ne smije biti kazna
  9. Djeca predškolsog i školskog uzrasta pravilne prehrambene navike usvajaju od svojih roditelja, zato budite najbolji mogući primjer

Prema istraživanju provedenom u Kantonu Sarajevo, većina srednjoškolaca slatkiše konzumira na dnevnoj osnovi, a veliki odmor provodi u obližnjoj pekari. Pravilna ishrana nije skupa i komplikovana, samo zahtijeva malo više truda, pripreme i mašte.


author
Piše: SFD
Autorica teksta

Asja Sirbubalo

Ja sam Asja Sirbubalo, magistra farmacije bez ijednog radnog dana u apoteci. Put me odveo na drugu stranu, ali sam osnovno zanimanje uspjela povezati sa onim što volim, pa se već 10 godina bavim farmaceutskim marketingom. A osim toga volim i dobar zalogaj, pa često kuham i kombinujem različite namirnice, slažem okuse. Da bi se dobro jelo, mora se i znati šta se sve to nalazi u našoj hrani, zato sam trenutno na postdiplomskom studiju iz nutricionizma. Moje mrvice o hrani i recepte možete pratiti na IG profilu mrvice_zdravlja.

Upcoming Events

Februar, 2021

© 2017 - 2020. Sarajevo Food Dictionary

X